23 November 2008

暢遊埃及 - 第四天(下)

2008.11.23

樂蜀(Luxor)--> 熱氣球--> 帝王谷(Valley of the Kings)--> 女皇大殿(The Temple of Queen Hatshepsut)--> 萬農神殿(The Colossi of Memnon)--> 卡納克神廟(Temples of Karnak)--> 紙沙草工藝-> 樂蜀市集

今天的行程非常豐富.....吃過早餐後, 就出發去第一個景點 - 帝王谷 Valley of The Kings....
首先我地又要坐d 艇仔去返西岸......因為早上我地去既3 個景點全部都係西岸.....
 
古代既人認為尼羅河東西兩岸,也是生死的界線,西岸是死者通往永生的世界,帝王谷是埃及帝王的埋葬地....
再坐大慨 15 分鐘既車程, 就到達帝王谷 Valley of The Kings....

 
新王國時期的法老,幾乎都葬於此地,每座皇陵皆是從岩石中穿鑿而入的,雖然所有的陵墓都受到盜墓者洗劫,但壁畫既痕跡仍然存在,目前被發現既陵墓有近 70 座...所有陵墓都係用 kv1,2,3,4....等黎label....d 數字係代表被發現時先後次序...1即係最早被發現的....如似類推.....
陵墓定時會關閉進行檢查保養等等...而今次我地張門票包睇既3 個陵墓分別係 KV 2,6 同 16....分別係拉美斯四世, 九世同埋一世.....
KV 2 係最易行既, 走下去時,會見到兩邊都有不同既雕刻.....而KV 6既雕刻, 顏色分面比較保存得好.....最深處為安置法老王之木乃伊的所在....
最辛苦就係行KV 16 既時間....因為十分斜.....很多人睇完, 尤其是老人家...真係要花很多力氣先慢慢行返上黎......
點解冇影相呢? 因為呢度的規矩好嚴, 裡面係絕對唔俾影相....千萬唔好偷偷影....因為佢地真係會沒收左你部相機的.....(那天我見到兩位待佬因為咁俾人收左部單鏡反光相機), 如果為左張相而冇左部相機同埋裡面珍貴既相片, 就無謂啦.....同埋我地應該愛惜下D 文物既....
唯獨要另外俾錢去睇既陵墓就係...KV 62 - Tutankhamen's Tomb 圖坦卡門皇陵....因為我覺得應該同之前睇既3 個差唔多款, 所以冇再俾錢入去睇啦.....都唔平架....而呢個陵墓係唯一一個沒有被人搜劫過既陵墓, 現在所有曾經放在陵墓內的東西, 已經去了埃及博物館了.....
參觀完帝王谷後, 我地坐大慨 5-10 分鐘就到達第二個景點 - 女皇大殿Temple of Queen Hatshepsut...
Queen Hatshepsut(哈茲海普蘇特)是埃及第一位女王,在法老 Thutmose III(圖特摩斯三世)年幼時攝政,但後來竟自立為法老王,篡奪了政權,穿戴起國王的全套服飾來炫耀,甚至穿男裝,戴在典禮上使用的假鬚,並建了豪華的廟,讓自己既名字永垂不朽。她掌權二十多年後去世,王子 Thutmose III(圖特摩斯三世)奪回王位,報復性地毀滅了她當權時的一切有關事物和歷史記載,遂命下屬將女王生前的重要壁繪、雕成肖像及碑文中有關女王的名字一概刪除毀滅,甚至將她的面挖去。因此參觀此神廟時,無機會看到和女王有關的文物,墓穴內的女皇像也全無面貌...
她亦都是打算打造最高既方尖碑, 但最終完成唔到既女法老.....但聽說她在位期間, 埃及很和平, 沒有戰爭的.....



 午飯前, 我地去埋第三個景點 - 萬農神像 The Colossi of Memnon....本來這是一座神廟....但大部份毀於公元前的一場地震...只剩下神廟前這兩尊雕像, 一尊是阿蒙霍特普(Amenhotep)雕像,另一尊是其王后雕像...加上長期的風化侵蝕, 連巨像的面目也變得模糊 .....
而點解叫萬農係因為...以前每當黎明...巨像會發出嗚嗚的哭聲...相傳當亞歷山大大帝攻入埃及時, 當時的希臘人發現巨像發出嗚鳴之聲,很像希臘神話傳說中攻打特洛伊(Troy) 的英雄孟農(Memnon)在呼喚其母親時的哭喊聲,因而把法老王的雕像當作是孟農...但後來的科學解釋,因為早上太陽升起時的熱力,使巨像上的裂面形成不均勻的擴張,部份石頭也產生震動,而發出聲響,另外,因為熱力影響氣流膨脹,穿過巨像上龜裂的縫隙而發出聲音....(這資料來自某個旅遊website...)
 看過神像後, 我地坐返艇仔回到東岸, 上船午餐.....休息一會後, 下午會去埋今日最後既景點 - 卡納克神廟 Temples of Karnak....
這神廟是當年古埃及底比斯城的主神殿,也是埃及境內規模最大的一座神廟遺跡...入口處是一列羊首人身像,殿內共有塔門六座,巨型石像和鐘形石碑周圍都見到....不過好多都已經塌下了.....
 
令人嘆為觀止就係多柱式的建築大廳,內有 137 根 23m 高的精美雕刻石柱....不過柱真係太多了....其實也不需要那麼多啦....
 
左面既方尖碑係埃及女皇 Hatshepsut 曾下令興建兩枝高 25 米的石柱碑, 右邊既應該係圖特穆斯一世 (Tuthmose I) 的23米方尖碑...
就咁睇....好似一世的既方尖碑高過左邊的女皇方尖碑.....
 
但大家由呢個角度平排睇...其實應該係女皇既方尖碑高過一世既方尖碑.........
 
大家發覺下面既女皇方尖碑有兩折色...係因為下面個part 曾經俾野遮住左, 原因係當時既法老想洗去女法老既一切有關事物和歷史記載, 而上面冇遮住個part 因長期風化又變左色.....於是造成兩隻色既情況.....




 
係呢度參觀了兩個幾小時後, 我地又回到車上, 準備到一間店舖欣賞紙沙草的製法.....不過我地睇完就回到車上休息, 等其他團友自己慢慢揀佢地既心水紙沙草......
那時既我已經很累了....因為今天好像走了很多路......
之後導遊小姐帶了我地去行樂蜀市集....我發覺來到埃及, 我好憎行市集, 佢地叫我買野唔緊要, 佢地係咁問我地係唔係 japanese, taiwanese, chinese 都唔緊要, 最唔鍾意佢地用隻手掂我.....有時仲要扯下你衫袖....真係有點過分.....>.<
大慨 8 時左右, 終到回到船上, 吃過晚餐後, 便快快去休息.....
今晚將會最後一晚訓遊船, 聽天一早將會起程坐長途車 (4 小時), 前往下一個城市......
再見樂蜀 Luxor 啦~~!

No comments:

Post a Comment